Milyen díjakat kell fizetnem a finanszírozónak, ha a szerződésnek megfelelően járok el?
Nem a finanszírozónak fizetem:
Hogyan fizessem a törlesztő részleteket?
A fizetési mód minden esetben átutalás. Kérjük, hogy a fizetendő díjat néhány nappal a megjelölt esedékesség előtt utalja át, hogy az esedékesség napjára biztosan beérkezzék a finanszírozónál vezetett folyószámláján!
Abban az esetben, ha a szerződésben megjelölt „mértékadó devizanem” nem magyar forint (HUF), Ön devizaalapú szerződést kötött. Ilyenkor az induló kamatfeltételek ugyan kedvezőek lehetnek, de Önnek kell viselnie az árfolyamváltozásból adódó kockázatokat (árfolyamváltozás I.). Ebben az esetben a törlesztő részletek a megjelölt devizanem (pl. Euro) és a forint egymáshoz viszonyított árfolyamváltozásának megfelelően is változhatnak, amelyet negyedévente külön terhelünk ki Önnek.
Mi a teendő, ha egyösszegben szeretném visszafizetni a tartozásomat?
A szerződés lezárásáról és a lezáráshoz szükséges nyomtatványokról
Ügyfélszolgálatunk munkatársai a 62/564-777 telefonszámon teljeskörű tájékoztatást adnak
Önnek. Amennyiben írásban van szüksége információra
hátralevő tartozásának összegéről, akkor kérjük, hogy a
www.axfina.hu internetes oldalunkról töltse le az információ
kéréshez szükséges nyomtatványt, melyet lehetősége van
online is megküldeni Társaságunknak.
Amennyiben előtörlesztési jogával kíván élni, kérjük, hogy
a szerződés lezárási igényét írásban küldje meg Társaságunknak.
A szerződés lezárási kérelmet honlapunkról tudja letölteni,
melyet online is megküldhet
Társaságunknak.
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a Lombard Önért MOL üzemanyagkártyára garanciát vállalt, akkor szerződését csak abban az esetben tudjuk lezárni, ha a MOL Nyrt. felé nincs tartozása és ezt a MOL nekünk írásban igazolja.
Aktuális hirdetményünk megtalálható ügyfélszolgálatunkon és a www.axfina.hu internetes oldalunkon.
Kell-e biztosítást (casco, vagyonbiztosítás) kötni a finanszírozott eszközre?
IGEN. Tehergépjárművekre és pótkocsikra Casco, a többi termelőeszközre pedig Vagyonbiztosítás kötése minden esetben kötelező. Ön három módon kötheti meg a fenti biztosításokat:
Mire kell különösen figyelnem a casco illetve a vagyonbiztosítással kapcsolatban?
Kérjük, hogy egyedi biztosítás esetében Ön feltétlenül tájékozódjon arra vonatkozóan, hogy a biztosítása milyen események bekövetkeztekor és milyen összeg erejéig nyújt biztosítást, valamint mely esetekben tagadhatja meg a biztosító a kártérítést. Felhívjuk figyelmét, hogy az Integrált Biztosításhoz tartozó módozati tájékoztatót részletesen olvassa el!
Mi a teendő töréskár, vagy lopáskár esetén?
Bruttó 300.000,- forint kárösszeg alatt Önnek lehetősége van arra, hogy közvetlenül intézze a javítást és a kárösszeg felvételét a biztosítótársaságnál. Az erre vonatkozó meghatalmazást az Üzletszabályzat tartalmazza. Ezt meghaladó károk esetén kérjük hívja fel Ügyfélszolgálatunkat és kérje részletes tájékoztatónkat! A káresemény bejelentéséhez aktuális nyomtatványunk megtalálható a www.axfina.hu internetes oldalon.
Mi a teendő, ha el akarom adni a finanszírozott eszközt a szerződés futamidejének lejárata előtt?
Mi a teendő, ha külföldre akarok menni a finanszírozott teherautóval?
Nem kell rendelkeznie az AxFina Hungary írásos engedélyével, ha a kölcsönszerződés keretében vásárolt gépjárművel lépi át a határt. Lízingelt gépjárművek esetén a határátlépési engedélyt az Üzletszabályzat tartalmazza. Külföldi utazása előtt kérjük, győződjön meg róla, hogy Casco illetve Vagyonbiztosítása kiterjed-e az úti célként megjelölt országokra.
Mi a teendő, ha nem tudom időben fizetni a díjakat?
Amennyiben akár előre látható, akár nem várt negatív változás áll be fizetőképességében, azt mihamarabb, lehetőség szerint a fizetési késedelem bekövetkezését megelőzően jelezze a finanszírozó felé, hogy a közös megoldáskeresés mielőbb megkezdődhessen.
A témában részletes tájékoztatót talál a www.axfina.hu honlapon a Tájékoztatók részben
http://www.axfina.hu/media/download/altalanos-tajekoztato-fizetesi-problemak-esetere.pdf
Újabb kockázati döntés után van mód arra, hogy a szerződésben megállapított díjakat átütemezzük egy Önnek is megfelelő időpontra.
Kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat vagy töltse ki formanyomtatványunkat melyet megtalál a www. axfina.hu internetes oldalon a Letölthető kérelmek között.
Előfordulhat-e, hogy más pénzintézet megtagadja tőlem a hitelfolyósítást azért, mert tartozom az AxFina Hungarynak?
Igen. A pénzintézeteknek törvényi kötelezettségük van arra vonatkozóan, hogy ügyfeleik tarozását folyamatosan jelentsék a Központi Hitelinformációs Rendszernek (KHR).
A nyilvántartás eredményeit a pénzintézetek figyelembe vehetik a hitelügyletek elbírálásánál.
Kihez fordulhatok kérdéseimmel?
A szerződésével összefüggő kérdésével forduljon bizalommal Ügyfélszolgálatunkhoz, vagy keresse fel a www.axfina.hu internetes oldalunkat:
Hol találok információt az Extra Help Online Ügyfélszolgálat működéséről?
Amennyiben elindítja az Extra Help programot, a Segítség menüpontja alatt minden kérdésére választ kap.
Hol találhatóak az árfolyamok?
Társaságunk az általa alkalmazott deviza árfolyamokat a www.axfina.hu internetes oldalon a Tájékoztató részben található Árfolyam címen teszi közzé, minden banki napon 10.00 és 11.00 óra között.