Termelőeszköz-finanszírozási ügyfélszolgálat

Gyakori kérdések

 

 

Milyen díjakat kell fizetnem a finanszírozónak, ha a szerződésnek megfelelően járok el?

  • Törlesztő részletek, esetlegesen moratóriumi törlesztést a szerződésben meghatározott összegek a rögzített időpontokban,
  • amennyiben a szerződést deviza alapon, de nem „havi fix” konstrukcióban kötötte, akkor a kamatváltozás- és az árfolyamváltozás (árfolyamváltozás I.) összegét kell fizetni a Hirdetményben meghatározott gyakorisággal (jelenleg negyedévente),
  • a Hirdetményben meghatározott események bekövetkeztekor a kapcsolódó díjak (pl.: szerződésmódosítás).

Nem a finanszírozónak fizetem:

  • egyedi CASCO illetve vagyonbiztosítás díját,
  • a kötelező felelősségbiztosítás díját,
  • tehergépjármű és pótkocsi esetében a gépjárműadót (súlyadót),
  • vagyonszerzéssel és átírással kapcsolatos egyéb költségeket.

a lap tetejére

 

Hogyan fizessem a törlesztő részleteket?

A fizetési mód minden esetben átutalás. Kérjük, hogy a fizetendő díjat néhány nappal a megjelölt esedékesség előtt utalja át, hogy az esedékesség napjára biztosan beérkezzék a finanszírozónál vezetett folyószámláján!

 

a lap tetejére

 

Mi a devizaalapú szerződés?

Abban az esetben, ha a szerződésben megjelölt „mértékadó devizanem” nem magyar forint (HUF), Ön devizaalapú szerződést kötött. Ilyenkor az induló kamatfeltételek ugyan kedvezőek lehetnek, de Önnek kell viselnie az árfolyamváltozásból adódó kockázatokat (árfolyamváltozás I.). Ebben az esetben a törlesztő részletek a megjelölt devizanem (pl. Euro) és a forint egymáshoz viszonyított árfolyamváltozásának megfelelően is változhatnak, amelyet negyedévente külön terhelünk ki Önnek.

 

a lap tetejére

 

Mi a teendő, ha egyösszegben szeretném visszafizetni a tartozásomat?

A szerződés lezárásáról és a lezáráshoz szükséges nyomtatványokról
Ügyfélszolgálatunk munkatársai a 62/564-777 telefonszámon teljeskörű tájékoztatást adnak Önnek. Amennyiben írásban van szüksége információra hátralevő tartozásának összegéről, akkor kérjük, hogy a www.axfina.hu internetes oldalunkról töltse le az információ kéréshez szükséges nyomtatványt, melyet lehetősége van online is megküldeni Társaságunknak. Amennyiben előtörlesztési jogával kíván élni, kérjük, hogy a szerződés lezárási igényét írásban küldje meg Társaságunknak. A szerződés lezárási kérelmet honlapunkról tudja letölteni, melyet online is megküldhet Társaságunknak.

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a Lombard Önért MOL üzemanyagkártyára garanciát vállalt, akkor szerződését csak abban az esetben tudjuk lezárni, ha a MOL Nyrt. felé nincs tartozása és ezt a MOL nekünk írásban igazolja.

 

a lap tetejére

 

Hol található a hirdetmény?

Aktuális hirdetményünk megtalálható ügyfélszolgálatunkon és a www.axfina.hu internetes oldalunkon.

 

a lap tetejére

 

Kell-e biztosítást (casco, vagyonbiztosítás) kötni a finanszírozott eszközre?

IGEN. Tehergépjárművekre és pótkocsikra Casco, a többi termelőeszközre pedig Vagyonbiztosítás kötése minden esetben kötelező. Ön három módon kötheti meg a fenti biztosításokat:

  1. Lehetőség van arra, hogy a finanszírozási konstrukció rendszeres díjaiba a Finanszírozó beépítse a biztosítók által meghatározott biztosítási díjakat (Integrált Biztosítás). Ennek az az előnye, hogy Önnek nem kell külön intézkednie a biztosítási számlák kifizetéséről, és a piacinál kedvezőbb díjú teljeskörű biztosítása lesz a finanszírozott eszközre. Az Integrált Casco és az Integrált Vagyonbiztosítás egyaránt az átadás-átvétel napjától él.
  2. A Finanszírozó biztosítási alkusza több biztosítótól kér ajánlatot. A különféle önrészhez tartozó Casco és Vagyonbiztosítások díjairól írásban tájékoztatjuk Önt. Az Ön által választott biztosítást a Finanszírozó megköti a finanszírozási szerződéssel egyidejűleg, a díjakat pedig Ön fizeti a biztosító felé.
  3. A biztosítást Ön is megkötheti bármely biztosító társasággal egyedi megbízás alapján. Ebben az esetben fontos, hogy a biztosítási szerződés kedvezményezettjeként az AxFina Hungary legyen megjelölve.

 

a lap tetejére

 

Mire kell különösen figyelnem a casco illetve a vagyonbiztosítással kapcsolatban?

Kérjük, hogy egyedi biztosítás esetében Ön feltétlenül tájékozódjon arra vonatkozóan, hogy a biztosítása milyen események bekövetkeztekor és milyen összeg erejéig nyújt biztosítást, valamint mely esetekben tagadhatja meg a biztosító a kártérítést. Felhívjuk figyelmét, hogy az Integrált Biztosításhoz tartozó módozati tájékoztatót részletesen olvassa el!

 

a lap tetejére

 

Mi a teendő töréskár, vagy lopáskár esetén?

Bruttó 300.000,- forint kárösszeg alatt Önnek lehetősége van arra, hogy közvetlenül intézze a javítást és a kárösszeg felvételét a biztosítótársaságnál. Az erre vonatkozó meghatalmazást az Üzletszabályzat tartalmazza. Ezt meghaladó károk esetén kérjük hívja fel Ügyfélszolgálatunkat és kérje részletes tájékoztatónkat! A káresemény bejelentéséhez aktuális nyomtatványunk megtalálható a www.axfina.hu internetes oldalon.

 

a lap tetejére

 

Mi a teendő, ha el akarom adni a finanszírozott eszközt a szerződés futamidejének lejárata előtt?

  • A hátralévő tartozást az értékesítés előtt vissza kell fizetnie (előtörlesztés). Ezt követően megküldjük Önnek az eszköz eladáshoz szükséges papírokat.

a lap tetejére

 

Mi a teendő, ha külföldre akarok menni a finanszírozott teherautóval?

Nem kell rendelkeznie az AxFina Hungary írásos engedélyével, ha a kölcsönszerződés keretében vásárolt gépjárművel lépi át a határt. Lízingelt gépjárművek esetén a határátlépési engedélyt az Üzletszabályzat tartalmazza. Külföldi utazása előtt kérjük, győződjön meg róla, hogy Casco illetve Vagyonbiztosítása kiterjed-e az úti célként megjelölt országokra.

 

a lap tetejére

 

Mi a teendő, ha nem tudom időben fizetni a díjakat?

Amennyiben akár előre látható, akár nem várt negatív változás áll be fizetőképességében, azt mihamarabb, lehetőség szerint a fizetési késedelem bekövetkezését megelőzően jelezze a finanszírozó felé, hogy a közös megoldáskeresés mielőbb megkezdődhessen.

A témában részletes tájékoztatót talál a www.axfina.hu honlapon a Tájékoztatók részben

http://www.axfina.hu/media/download/altalanos-tajekoztato-fizetesi-problemak-esetere.pdf

Újabb kockázati döntés után van mód arra, hogy a szerződésben megállapított díjakat átütemezzük egy Önnek is megfelelő időpontra.

Kérjük hívja ügyfélszolgálatunkat vagy töltse ki formanyomtatványunkat melyet megtalál a www. axfina.hu  internetes oldalon a Letölthető kérelmek között.

 

a lap tetejére

 

Előfordulhat-e, hogy más pénzintézet megtagadja tőlem a hitelfolyósítást azért, mert tartozom az AxFina Hungarynak?

Igen. A pénzintézeteknek törvényi kötelezettségük van arra vonatkozóan, hogy ügyfeleik tarozását folyamatosan jelentsék a Központi Hitelinformációs Rendszernek (KHR).

A nyilvántartás eredményeit a pénzintézetek figyelembe vehetik a hitelügyletek elbírálásánál.

 

a lap tetejére

 

Kihez fordulhatok kérdéseimmel?

A szerződésével összefüggő kérdésével forduljon bizalommal Ügyfélszolgálatunkhoz, vagy keresse fel a www.axfina.hu internetes oldalunkat:

  • törés- és lopáskár bejelentése,
  • módosítási igények,
  • előtörlesztési kérelmek (szerződéslezárás),
  • külföldre távozási engedélyek kiadása,
  • adatváltozás bejelentése,
  • a szerződéssel kapcsolatos egyéb információk.

a lap tetejére

 

Hol találok információt az Extra Help Online Ügyfélszolgálat működéséről?

Amennyiben elindítja az Extra Help programot, a Segítség menüpontja alatt minden kérdésére választ kap.

a lap tetejére

 

Hol találhatóak az árfolyamok?

Társaságunk az általa alkalmazott deviza árfolyamokat a www.axfina.hu  internetes oldalon a Tájékoztató részben található Árfolyam címen teszi közzé, minden banki napon 10.00 és 11.00 óra között.

a lap tetejére

A+ A-
© 2006-2017. Lombard Lízing Zrt. Minden jog fenntartva